23 Ağustos 2009 Pazar

kararsızım








Üç Maymun. Nuri Bilge Ceylan. İzlediğim 2. Nuri Bilge Ceylan filmi. Diğeri için 'İklimler'. Bir kerede oturup bi filmi bitirebilme özelliğimi şu sıralar kaybettim zaten. Hele bu filmde baya bi kastım kendimi. Herkes izledi, dünya izledi, ben neden izlemedim hala ezikliği içindeydim.

Hatice Aslan, Ahmet Rıfat Şungar ve Yavuz Bingöl...Üç maymunu oynadılar. Ahmet Rıfat Şungar şu sıralar baya popüler. Hatırla Sevgili'de Ali rolüyle tanıdık onu. Sonra dönüm noktası olarak Üç Maymun'da. Oyunculuk zor iş cidden. Senaryonun kotarılması daha zor. Üç Maymun'da bi aile dramını izliyorum ama sıkılıyorum da. Yedikule'de bir evi gösteriyor. Gri renkler. Mutsuz herkes. Benim de içim daralıyor. Tren geçiyor evin karşısından. Trenler çok var bu filmde. Orospuluk yapan kadın terasa çıkıp intihar teşebbüsünde bulunurken de tren var. Görüntüler fotoğraf gibi. Fotoğraflardan film yapılmış gibi. Ben anlamam, etmem ne denir buna. Ama hoşuma gitti. Çoğu insana gayet normal ve cezbedici gelmese de.

Hatice Aslan nedense bana filme ait değil hissini uyandırdı. Tersine Yavuz Bingöl rolünün hakkını fazlasıyla vermiş. Aklımda kalan ve beni deli eden bir nokta da filmde kadının telefonunun melodisi oldu. Yıldız Tilbe'den...He bi de siyah-beyaz ekran eski bi nokia telefondan o şarkı sesinin çıkması ben gibi çoğu kişiyi düşündürtmüştür :)

Fotoğraf karesi görünümündeki görüntüler, klişe kokan şeyler, karakterlerin uzağa bakarken çekilmesi, ve yüzlerine odaklanıp 406950 saniye öyle kalmaları da herhalde bu tarz (ne tarz ben de bilmiyorum) filmlerin olmazsa olmazlarından. Sonuç olarak darala, sıkıla bir film izledim ve orospu bi kadının kocası tarafından nasıl affedilebileceğini ve bi ailenin görmezden, duymazdan, bilmezden gelişlerine şahit oldum.

İyi geceler efenim.

5 yorum:

  1. Eziklik demiş yahu! Ben Gora'yı daha yeni izledim. Bırak Arog'u Gora'yı yeni izledim şekerim!:D
    Üç Maymun filan da anca yaşlılıgıma denk gelir artık:)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada sevmiyorum ben de bu renk filmleri:) Çok boguldum resimlerde, Aşk Tutulması mı öyle bir film vardı onun afişi bile rengarenk hayat doluydu:)Filmi izlemedim ama afişini çok begendim:)))

    YanıtlaSil
  3. ben de sevmiyorum :) ama nbc'nin tarzıymış bu öyle diyorlar :))

    aşk tutulması hahah güzeldi annemle izlemiştim ben de :D
    tolgahan mıydı unuttum o yahuşukluyu orda görmüştüm ilk^^

    YanıtlaSil
  4. evet tolgahan:))bu arada bende merveyle izlemistimm gecenin bi yarisiydi zaten adet oldugu uzere isiklari kapatalim dedik ancak cok gecmeden isiklar acildi tabee:p cok kasvetli bi havasi var bunanimli falan hatice aslanin telefon melodisi ortama bi hareket katmistii diorumm:D pek bi alaka kuramadim gercii yildiz tilbe falan=D

    YanıtlaSil
  5. uyuz oldum, yıldız tilbe hayatta dinleyemem :)

    YanıtlaSil